עיצוב אריזה הוא משימה לא קלה, ולעתים אף מאתגרת במיוחד. מצד אחד, רוב בעלי העסקים אינם מומחים במיתוג, בעיצוב או בגרפיקה. הם מומחים בייצור המוצר שלהם, ולא בנראות של האריזה שלו. מצד שני, אותם בעלי עסקים יודעים שהאריזה היא המסר הראשון והכי חשוב שהצרכן מקבל על המוצר שלהם, ויש לו חשיבות רבה למכירות. אם גם אתם מכירים בחשיבות העיצוב, אבל עדיין מבולבלים וחסרי כיוון – העצות הבאות הן בדיוק בשבילכם. לגזור ולשמור.
בחירת צבעים, גופן, גרפיקה, טקסטים.
עולם שלם של עיצוב שמתלווה גם לבחירת חומרים שמהם תיוצר האריזה, שיטת ההדפסה וחומר ההדפסה. כל כך הרבה בחירות, שלכאורה אינן חשובות. הרי כבר אמרו חכמינו זיכרונם לברכה "אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו". ובכן, בעולם הצרכנות של היום כולם כבר יודעים שהצרכן מסתכל קודם כל בקנקן, ורק אחר כך במה שיש בו. מחקרים מלמדים שכאשר מציבים אדם אל מול שתי אריזות שונות שבתוכן שוכן אותו מוצר בדיוק, הוא יבחר את המוצר בעל האריזה היוקרתית יותר, שמושכת יותר. זאת, גם אם הוא יודע שהמוצר בפנים זהה. אם כן, ברור שלעיצוב האריזה יש השפעה מכריעה על הצלחת המכירות שלכם, ולכן גם חשוב שתעשו את זה נכון. לפניכם שבע עצות מנצחות מחברת ROLTAG שיעזרו לכן לעצב את האריזה הבאה שלכם.
עצה מספר 1: פשוט ונקי
יש יצרנים שרוצים לשים על האריזה את הכול. הלוגו והסלוגן, מידע מפורט, הוראות שימוש, אזהרות, המלצות, אילוסטרציות, צילום של המוצר ועוד ועוד. אבל חשוב שתדעו: עומס של פרטים על אריזות גורם לעיניים לנדוד במהירות אל המוצר הבא בחנות, כזה שיאפשר התמקדות בפרטים מעטים, נעימים לעין, כאלה שמאפשרים לצרכן לבחור יותר בקלות את המוצר ולגשת איתו לקופה. לכן עדיף לכם לשמור על עיצוב פשוט ונקי ככל האפשר. לבחור צבע אחד או שניים לאריזה, וטקסט מינימלי שכולל רק את מה שחייבים.
עצה מספר 2: התאימו את הצורה והגודל
כמה מרגיז זה לקבל קרטון ענק, בגודל של חצי מקרר, רק כדי לגלות שהמוצר בתוכו תופס עשירית מהמקום, ושאר האריזה מלאה בקלקרים, פצפצים ושאר תוספות. הצרכן נשאר עם המון שאריות שהוא צריך לזרוק, ולא תמיד אריזה מסוג זה היא מוצדקת. אנחנו ממליצים להתאים ככל האפשר את האריזה למוצר שלכם, גם בגודל וגם בצורה. מצד אחד, אם מדובר במוצר שביר – האריזה, כמובן, צריכה להגן עליו בשינוע ובהפצה, ולכן חשוב להשתמש באריזה גדולה מספיק, שתוכלו להכניס את המוצר שלכם בנוחות עם עיטוף באמצעי הגנה. ומצד שני, לא להגזים עם הגודל, ולהשתדל להיצמד למינימום ההכרחי. זה גם יחסוך לכם בעלויות השינוע וההפצה, ויתפוס פחות מקום על המדף בחנויות.
עצה מספר 3: תמונה באיכות גבוהה
בהרבה מקרים מומלץ לשים תמונה של המוצר שלכם על גבי האריזה. אם, למשל, אתם מוכרים מוצר חשמלי, תמונה יכולה לסייע לצרכנים לבחור את המוצר שלכם ולהעדיפו על פני מוצר אחר על המדף. אם אתם שמים תמונה על האריזה, מומלץ להשתמש בתמונה ברזולוציה גבוהה במיוחד, שתשקף באופן אמיתי את המוצר שנמצא בפנים. כמו כן, השקיעו בצילום עצמו ובריטוש בתוכנות ייעודיות, כדי שהתמונה תמשוך את עין הצרכן כך שיבחר במוצר שלכם.
עצה מספר 4: הקלו על הפתיחה והסגירה
לכל אריזה יש את היתרונות והחסרונות שלה. אחד הדברים שיכולים להיות הכי מעצבנים הוא אריזה שקשה לפתוח. יש אריזות שכדי לפתוח אותן לא מספיק לפתוח עם מספריים צד אחד, ואז צד שני, ואז גם צד שלישי, אלא צריך ממש לחלץ את המוצר החוצה בצורה כל כך מורכבת שלעתים המוצר עצמו נפגע בתהליך. כל זה בדרך כלל ממש מיותר. אם אין צורך מיוחד כדי להגן על המוצר שלכם בעת השינוע, העדיפו אריזות שקל לפתוח ולסגור אותן. הצרכנים יודו לכם שחסכתם להם מאבק על חילוץ המוצר שרכשו.
עצה מספר 5: שמרו על הסביבה
בימים אלה דור ה-X קובע את הסטנדרט, והשאיפה היא לפגוע כמה שפחות בכדור הארץ ובאיכות הסביבה. בסופו של דבר, אנחנו רוצים שגם הנכדים והנינים שלנו יזכו לחיות חיים בריאים על גבי הכדור שלנו. כדי ליישר קו עם הערכים הללו, שהולכים וצוברים תאוצה אצל הצרכנים, העדיפו אריזות ידידותיות לסביבה, מחומרים ממוחזרים ומתכלים, שקל למחזר ושאינם מייצרים פסולת חדשה שתישאר איתנו לנצח.
עצה מספר 6: הדגישו את הייחודיות שלכם
האריזה היא המפגש הראשון של הצרכן עם המוצר שלכם. ממש כמו בפגישה עיוורת או בריאיון עבודה, יש לכם בערך חמש שניות לעשות על הצרכן רושם ראשוני. אם שמרתם על קו נקי ופשוט בעיצוב האריזה, זה אומר שאתם יכולים להתמקד במסר אחד או שניים שימשכו את הלב. הדגישו על גבי האריזה את הייחודיות של המוצר שלכם, את מה שמייחד אותו לעומת אחרים. אם יש למוצר שלכם יתרונות או מאפיינים ייחודיים שאין למוצרים דומים של המתחרים – האריזה היא המקום לציין זאת, בגדול ובצורה שמושכת את העין.
עצה מספר 7: ניסוי וטעיה לפני בחירת העיצוב הסופי
תהליך עיצוב הוא תהליך ארוך, אז אל תצפו לתוצאות מהירות. אחרי סקיצות ועיצובים על הנייר, נסו את האריזה המעוצבת שלכם במציאות. בדקו שהאריזה לא רק שומרת על המוצר שלהם, אלא גם משדרת את המסרים שבחרתם, בצורה נעימה ורותמת, ושהיא בסופו של דבר גם מעודדת את הצרכנים לרכוש את המוצר. נסו את האריזה עם קבוצת מיקוד, או במספר קטן של חנויות. זה יאפשר לכם לעשות התאמות במידת הצורך, לפני שאתם יוצאים לייצור המוני של אריזות.
לסיכום, אם תשתמשו בעצות הללו תוכלו לייצר למוצר שלכם אריזה שלא תסתפק בשמירה על המוצר אלא גם תייצר משקל שיווקי שימשוך לקוחות ויביא לעלייה במכירות. אם תשקיעו בעיצוב איכותי של האריזה, בלי קיצורי דרך, התוצאות בדמות עלייה במכירות לא יאחרו להגיע.