MENU-LOGO

כיצד עיצוב תווית משפיע על תפיסת הצרכן?

עיצוב תווית הוא חלק מאסטרטגיית המיתוג של עסק, או מוצר ומוכיח עצמו כאחד האמצעים היעילים להשפעה על תפיסת הצרכן. תוויות מעוצבות, מדבקות ממותגות מגלמות בתוכן את זהות המותג וערכיו, שמכוונים לבדל את המוצר ולהשפיע בסופו של דבר על החלטות הרכישה.

כיצד עיצוב תווית משפיע על תפיסת הצרכן - דפוס רולתג

אז כיצד עיצוב תווית משפיע?

רכיבי המיתוג, כגון שם המותג, הלוגו והסלוגן צריכים להיות מוצגים באופן בולט על התווית כדי לעזור לצרכנים לזהות את המוצר ולבנות נאמנות למותג.

עיצוב התווית מתייחס בפועל לטון הקול של המוצר, פלטת הצבעים, הטיפוגרפיה ואלמנטים חזותיים אחרים, שמשפיעים על תפיסת הצרכן את המותג.

צבעים: צבעים הם  מרכיב משמעותי בזהות המותג, הם מסייעים לו לבלוט בשוק צפוף. לעיתים צבע בתווית של מוצר הופך לשם נרדף למותג נחשק. בנוסף, לצבעים יש השפעה ישירה על הרגשות שלנו. הצבע האדום למשל, קשור לעתים קרובות בתחושות של התרגשות ותשוקה, בעוד שהצבע הירוק מתקשר לטבע ולבריאות. הצבעים מתקשרים גם לקטגוריות של מוצרים, צבעי פסטל משמשים לעתים קרובות עבור מוצרי תינוקות, בעוד צבעים כהים משמשים עבור מוצרים המיועדים לגברים. שימוש בצבעים התואמים את התכונות והערכים של המוצר יכול לעזור למשוך תשומת לב ולעורר את הרגשות הרצויים בקרב הצרכן.

כיצד עיצוב תווית משפיע על תפיסת הצרכן - רולתג

טיפוגרפיה: הטיפוגרפיה המשמשת על התווית יכולה להשפיע על תפיסת הצרכן את אישיות המותג ואת הטון. סידור ועיצוב הטקסט כך שיהיה קריא וברור ועם זאת אסתטי או משקף מסר מסוים, הם רכיבים משמעותיים בתפיסת הצרכן את המותג. הטיפוגרפיה כוללת סידור אותיות, בחירת הגופן המתאים למוצר ולקהל היעד, גודל האות, גודל השוליים,  אורך השורה, רווח בין שורות, בין מילים, ארגון הטקסט בתוך התווית, התאמה בין הטיפוגרפיה לתוכן. שימוש עקבי בטיפוגרפיה יכול לעזור לבסס זיהוי מותג ולבנות נאמנות למותג. צרכנים עשויים לשייך גופן או סגנון מסוים למותג מסוים, מה שמקל על זיהוי וזכירה.

תמונות: לבחירת תמונות מתאימות למוצר ולקהל היעד שלו יכולה להיות השפעה משמעותית על תפיסת הצרכן תמונות יכולות לעורר רגשות אצל הצרכנים, מה שמגביר את הסיכוי שהם יתחברו למוצר או למותג. בחירת תמונות המשקפות את קהל היעד יכולה לסייע ביצירת תחושת חיבור ויחסיות. לדוגמה, אם המוצר מיועד לדמוגרפיה צעירה יותר, שימוש בתמונות של אנשים צעירים עשוי לעזור ללכוד את תשומת הלב שלהם וליצור חיבור עם המותג. תמונות יכולות להיות חלק חשוב בזהות המותג ולעזור לו לבלוט בשוק צפוף. שימוש עקבי בתמונות בתוויות המוצרים יכול לעזור לבסס זיהוי מותג ולבנות נאמנות למותג. בחירה קפדנית של תמונות מתאימות, יכולה להשפיע על תפיסת הצרכן ועל אהדתו למוצר.

צורת תווית: צורת התווית מצטרפת אף היא לרכיבי זהות המותג ובולטותו בשוק צפוף. צורת תווית ייחודית ומוכרת יכולה לעזור ליצור זיהוי מותג ולבנות נאמנות למותג., תווית עם קצוות רכים ומעוקלים לעומת קצוות וזוויות חדים, תווית בעלת צורה ייחודית כמו תווית עגולה או משולשת, יכולה לעזור למוצר לבלוט על המדף ולהעביר את היצירתיות והייחודיות של המותג.  צורת התווית משפיעה על האופן שהמוצר בולט על המדף בחנות. תווית עם צורה ייחודית ומושכת את העין יכולה לעזור למשוך תשומת לב למוצר ולעודד צרכנים לבצע רכישה. ניתן להשתמש בצורת התווית גם כדי להעביר את המסר והערכים של המותג. לדוגמה, תווית עם צורה ידידותית לסביבה, כגון עלה או עץ, עשויה לרמוז כי המותג מתמקד בקיימות וידידותיות לסביבה.

כיצד עיצוב תווית משפיע על תפיסת הצרכן - בצורות שונות - רולתג

נתונים הכרחיים על התווית – קיימים נתונים שחייבים על פי חוק  להופיע על תווית של מוצרים ובוודאי על תוויות מזון. סימון מוצרי מזון ומשקאות שחייבים לכלול רשימת המרכיבים, מידע תזונתי, אזהרות אלרגנים וארץ מוצא. תרופות שחייבות לכלול התוויה הכוללת מידע כגון שם התרופה, חוזקה, מינון, אזהרות והוראות שימוש , בקבוקי יין שהתווית עליהן חייבת לכלול נתונים מסוימים כמו מקום הייצור של היין, אחוזי האלכוהול בבקבוק, זני הענבים מהם הכינו את היין ועוד אילוץ זה יכול לספק אפשרויות רבות לעיצוב יצירתי בשילוב מתן מידע רלוונטי מסייע מאוד לצרכן ומשפיע אף הוא על החלטת הקנייה.

ככלל עיצוב תווית המוצר הוא מרכיב חשוב בתהליך מיתוג המוצר, ויש לו השפעה משמעותית על תפיסת הצרכן את המוצר ואת המותג. בתהליך עיצוב התווית מתייחסים לכלל הפרטים כך שהעיצוב יהיה מותאם לזהות המותג, לבידול המוצר מהמתחרים, לעמידה בדרישות החוק ולשיקולים פרקטיים.
התוויות מעוצבות בהתאם למוצר הספציפי, לחברה שהוא מיוצר ולקהל היעד.

שלח לנו מסר ונחזור אליך

עקרונות למשיכת לקוחות

ישנם כמה עקרונות מפתח לעיצוב נכון של האריזה באופן שיבליט את המוצר שלכם על המדף וימשוך את העין של הצרכן. קודם כל, חשוב לזכור שבמיתוג ובשיווק – פחות זה דווקא יותר. שמרו על עיצוב נקי ופשוט והמנעו מעומס של מסרים על גבי האריזה. בחרו בחכמה את המסרים החזקים ביותר שלכם, ואל תתפתו להדפיס על האריזה כל מסר שעולה בראשכם. המסרים החזקים ביותר שלכם הם אלה שימשכו את הלקוחות שלכם, ואתם צריכים לוודא שאתם מאפשרים לצרכנים להתמקד בהם. זכרו שהאריזה היא הזרוע הארוכה של המיתוג שלכם והיא חייבת לשאת את המסרים הקולעים והמדויקים של המותג שלכם כדי שהלקוח יזהה אתכם וירכוש את המוצר. מצד שני, יש מידע שמומלץ לכלול על האריזה, בהתאם למוצר שלכם. ישנם מקרים כמו אריזות מזון למשל, בהם כדאי לכלול תמונה של המוצר. תמונה באיכות גבוהה תיתן לצרכן מושג על המוצר שנמצא בתוך האריזה. כמו כן, ישנם מקרים שכדאי שתפרטו בטקסט קצר וקולע מה כוללת האריזה, במיוחד אם מדובר במספר רכיבים כמו למשל, אריזות לקוסמטיקה או אריזות שיש בהן מוצר חשמלי, מטען, שלט, סוללות לשלט, וחוברת הוראות. שם היצרן ופרטי קשר גם הם יכולים להועיל, ואפשר גם לשים ברקוד שבסריקה אחת יעביר את הצרכן אל האתר שלכם. צריך לזכור שכדי להחליט מה להדפיס על האריזה צריך לעבור תהליך אפיון והתאמה, משום שלכל מוצר יש צרכים אחרים, ואתם חייבים להתאים את האריזה למוצר הספציפי שלכם.

צבעים, רבותי, צבעים

כאשר אתם מעצבים וממתגים את האריזה של המוצר שלכם כדאי מאוד שתשימו דגש מיוחד על בחירת צבעים מתאימה. צבעים מעוררים באנשים רגשות שונים, וכיוון שצרכנות מונעת בעיקר מרגשות – כלומר, צרכן בוחר מוצר בעיקר על סמך הרגש שהמוצר מעורר בו – כדאי מאוד שהצבעים שלכם ישדרו את הרגשות שיעוררו אצל הצרכן תחושה שהוא חייב את המוצר שלכם. כל צבע, ואפילו כל גוון, מעורר רגש אחר. צריך לזכור גם שלא כל האנשים זהים. לאנשים יש העדפות שונות לצבעים, ואלה יכולות להשפיע על בחירתם במוצר זה או אחר. עם זאת, יש צבעים עם מסרים שנכונים לתרבויות שלמות, ואף לתתי אוכלוסיות בתוך התרבויות. כך למשל, שחור וזהב משדרים יוקרה, אדום, ורוד וסגול נקשרים למוצרים נשיים, ואילו כחול וירוק על גווניהם – לגברים. צבעים של כחול, תכלת וגווניו משדרים גם רוגע וביטחון, ואילו אדום בוהק יכול להיקשר למצב חירום. לכן עדיף לבחור בצבע אדום למילה, "מבצע", למשל, וכך לעורר אנשים לפעולה מהירה. ירוק, בז' וחום על גווניהם נקשרים בתודעה הקולקטיבית בארץ ובמרבית העולם המערבי גם לנושאים סביבתיים, איכות הסביבה ושמירה על ערכים של טבע וקיימות. בחירה של פלטת צבעים שתואמת את המסר שלכם תוכל לסייע לכם לכוון את הלקוח למסרים שאתם מעוניינים בהם, גם אם זה בלי טקסט בכלל.

פונקציונליות של אריזות

מעבר למסרים, שיווק ומשיכת תשומת לב של הלקוח, יש לזכור שאריזות נועדו לשמש גם לצרכים פונקציונליים. הן צריכות לשמור על המוצר בטוח במהלך השינוע, בעת השהות על המדף ועד להגעתו לבית הלקוח או הצרכן. חישבו על השימוש באריזות ובחרו בעיצוב שישרת את הלקוחות וכמובן ישמור בצורה הטובה ביותר על המוצר. לצורך כך יש לשקול בהתאם למוצר שלכם באיזה חומר אריזה הכי נכון להשתמש ולקחת בחשבון גם את הסגירה והפתיחה של האריזה. אם זה מתאים למצור שלכם, שקלו אריזה שמתאימה לשימוש חוזר. כך גם תשמרו יותר על הסביבה, וגם תתאימו את עצמכם לצרכים של הצרכן.

אנו ב-ROLTAG משתמשים בטכנולוגיות החדשניות ביותר, ומטמיעים מגוון של פתרונות על כל המוצרים שאנו מייצרים עבור לקוחותינו.

הפתרונות החדשניים הבאים ניתנים ליישום הן על מדבקות והן על אריזות קשיחות וגמישות:

מה צופן לנו עתיד עולם הדפוס?

מאז המצאת הדפוס באמצע המאה ה-15 עולם הדפוס התפתח ללא היכר. כיום אפשר להדפיס אלפי עותקים ברמת דיוק ואיכות גבוהה ביותר בדקות ספורות. כיום ישנן

קרא עוד »

עצות לעיצוב האריזה הבאה שלכם

עיצוב אריזה הוא משימה לא קלה, ולעתים אף מאתגרת במיוחד. מצד אחד, רוב בעלי העסקים אינם מומחים במיתוג, בעיצוב או בגרפיקה. הם מומחים בייצור המוצר

קרא עוד »

מדבקות לבקבוקי יין

מדבקות לבקבוקי יין לחוויית המותג יין תופס מקום של כבוד בתרבות היהודית ובתרבות המערבית בכלל כבר אלפי שנים. בתנ"ך היין מוזכר כבר בימי המבול –

קרא עוד »
מבחר קופסאות בצורות וגוונים שונים - רולתג

הדפסה על קרטונים

קופסאות קרטון בעיצוב אישי הדפסה על קופסאות קרטון היא דרך זולה, מהירה ויעילה לעורר מודעות למותג שלכם, ובכלל לשווק ולמתג את עצמכם. אנו ב-ROLTAG מתאימים

קרא עוד »