MENU-LOGO

אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו? הפוך, גוטה, הפוך

הפתגם המוכר שמחנך אותנו להעריך דברים על פי מהותם ולא על פי הנראות שלהם אינו תקף בהכרח לעולם המכירות. כשצרכן צריך להחליט אם לרכוש מוצר כזה או אחר, הוא לא יכול לנסות את המוצר לפני הקנייה, ולכן הוא חייב להעריך את טיב המוצר על פי האריזה שבה הוא נמצא. אין פלא, אם כן, שהאריזה מהווה את אחד השיקולים הכי חשובים בהחלטה של הצרכן אם לרכוש מוצר או לא. אספנו לכם במאמר זה את כל מה שאתם חייבים לדעת על אריזות ומכירות.

אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו - רולתג

מאז ומתמיד אריזות היו חלק מתהליך עיצוב המוצר. הן נועדו להגן על המוצר בעת השינוע שלו אל בית הלקוח או אל המדפים בחנויות. לצד הצורך הפרקטי באריזה לצורך הגנה והעברת המוצר ממקום למקום, האריזה היא גם פלטפורמה מעולה לייצר קשר עם הצרכן, ולמעשה למשוך את העין של הצרכנים על ידי עיצוב ומיתוג נכון. מחקרים פסיכולוגיים שבחנו התנהגות צרכנית מלמדים שרוב מכריע של הצרכנים בוחרים את המוצרים שלהם על פי האריזה. כל אחד מאיתנו יכול להבין את זה, גם בלי מחקר רחב היקף: לרוב, אנחנו לא יכולים לנסות את המוצר לפני הקנייה, לכן אנחנו מעריכים אותו על פי מה שהעין שלנו יכולה לראות. בסופו של דבר, אנחנו בוחרים לפי מה שמופיע על אריזה: הטקסט, המיתוג, הצבעים והחומרים מעוררים בנו רגשות של משיכה או דחייה. מה עוד כדאי לכם לדעת על אריזות וצבעים? כל התשובות מחברת ROLTAG במאמר שלפניכם.

אריזות רולתג - אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו

מה חשוב לדעת על עיצוב אריזה?

בעלי עסקים משקיעים הרבה משאבים בשיווק, פרסום והפצת המוצרים שלהם. אבל לא תמיד הם מבינים עד כמה עיצוב האריזה הוא חלק בלתי נפרד מתהליך המיתוג והשיווק. חשוב להבין, האריזה היא המפגש הראשון הממשי והבלתי אמצעי של הלקוח עם המוצר שלכם. והאריזה היא גם השלב האחרון בתהליך השיווק – משום שהצרכן יקנה את המוצר בתוך האריזה, ורק בבית יכיר את המוצר עצמו שנמצא בפנים. לכן חשוב מאוד להתייחס לאריזה ברצינות הראויה ולהשקיע בעיצוב נכון, במיתוג ובחירה נבונה של המידע שיופיע על האריזה.

שלח לנו מסר ונחזור אליך

עקרונות למשיכת לקוחות

ישנם כמה עקרונות מפתח לעיצוב נכון של האריזה באופן שיבליט את המוצר שלכם על המדף וימשוך את העין של הצרכן. קודם כל, חשוב לזכור שבמיתוג ובשיווק – פחות זה דווקא יותר. שמרו על עיצוב נקי ופשוט והמנעו מעומס של מסרים על גבי האריזה. בחרו בחכמה את המסרים החזקים ביותר שלכם, ואל תתפתו להדפיס על האריזה כל מסר שעולה בראשכם. המסרים החזקים ביותר שלכם הם אלה שימשכו את הלקוחות שלכם, ואתם צריכים לוודא שאתם מאפשרים לצרכנים להתמקד בהם. זכרו שהאריזה היא הזרוע הארוכה של המיתוג שלכם והיא חייבת לשאת את המסרים הקולעים והמדויקים של המותג שלכם כדי שהלקוח יזהה אתכם וירכוש את המוצר. מצד שני, יש מידע שמומלץ לכלול על האריזה, בהתאם למוצר שלכם. ישנם מקרים כמו אריזות מזון למשל, בהם כדאי לכלול תמונה של המוצר. תמונה באיכות גבוהה תיתן לצרכן מושג על המוצר שנמצא בתוך האריזה. כמו כן, ישנם מקרים שכדאי שתפרטו בטקסט קצר וקולע מה כוללת האריזה, במיוחד אם מדובר במספר רכיבים כמו למשל, אריזות לקוסמטיקה או אריזות שיש בהן מוצר חשמלי, מטען, שלט, סוללות לשלט, וחוברת הוראות. שם היצרן ופרטי קשר גם הם יכולים להועיל, ואפשר גם לשים ברקוד שבסריקה אחת יעביר את הצרכן אל האתר שלכם. צריך לזכור שכדי להחליט מה להדפיס על האריזה צריך לעבור תהליך אפיון והתאמה, משום שלכל מוצר יש צרכים אחרים, ואתם חייבים להתאים את האריזה למוצר הספציפי שלכם.

צבעים, רבותי, צבעים

כאשר אתם מעצבים וממתגים את האריזה של המוצר שלכם כדאי מאוד שתשימו דגש מיוחד על בחירת צבעים מתאימה. צבעים מעוררים באנשים רגשות שונים, וכיוון שצרכנות מונעת בעיקר מרגשות – כלומר, צרכן בוחר מוצר בעיקר על סמך הרגש שהמוצר מעורר בו – כדאי מאוד שהצבעים שלכם ישדרו את הרגשות שיעוררו אצל הצרכן תחושה שהוא חייב את המוצר שלכם. כל צבע, ואפילו כל גוון, מעורר רגש אחר. צריך לזכור גם שלא כל האנשים זהים. לאנשים יש העדפות שונות לצבעים, ואלה יכולות להשפיע על בחירתם במוצר זה או אחר. עם זאת, יש צבעים עם מסרים שנכונים לתרבויות שלמות, ואף לתתי אוכלוסיות בתוך התרבויות. כך למשל, שחור וזהב משדרים יוקרה, אדום, ורוד וסגול נקשרים למוצרים נשיים, ואילו כחול וירוק על גווניהם – לגברים. צבעים של כחול, תכלת וגווניו משדרים גם רוגע וביטחון, ואילו אדום בוהק יכול להיקשר למצב חירום. לכן עדיף לבחור בצבע אדום למילה, "מבצע", למשל, וכך לעורר אנשים לפעולה מהירה. ירוק, בז' וחום על גווניהם נקשרים בתודעה הקולקטיבית בארץ ובמרבית העולם המערבי גם לנושאים סביבתיים, איכות הסביבה ושמירה על ערכים של טבע וקיימות. בחירה של פלטת צבעים שתואמת את המסר שלכם תוכל לסייע לכם לכוון את הלקוח למסרים שאתם מעוניינים בהם, גם אם זה בלי טקסט בכלל.

פונקציונליות של אריזות

מעבר למסרים, שיווק ומשיכת תשומת לב של הלקוח, יש לזכור שאריזות נועדו לשמש גם לצרכים פונקציונליים. הן צריכות לשמור על המוצר בטוח במהלך השינוע, בעת השהות על המדף ועד להגעתו לבית הלקוח או הצרכן. חישבו על השימוש באריזות ובחרו בעיצוב שישרת את הלקוחות וכמובן ישמור בצורה הטובה ביותר על המוצר. לצורך כך יש לשקול בהתאם למוצר שלכם באיזה חומר אריזה הכי נכון להשתמש ולקחת בחשבון גם את הסגירה והפתיחה של האריזה. אם זה מתאים למצור שלכם, שקלו אריזה שמתאימה לשימוש חוזר. כך גם תשמרו יותר על הסביבה, וגם תתאימו את עצמכם לצרכים של הצרכן.

אנו ב-ROLTAG משתמשים בטכנולוגיות החדשניות ביותר, ומטמיעים מגוון של פתרונות על כל המוצרים שאנו מייצרים עבור לקוחותינו.

הפתרונות החדשניים הבאים ניתנים ליישום הן על מדבקות והן על אריזות קשיחות וגמישות:

מה צופן לנו עתיד עולם הדפוס?

מאז המצאת הדפוס באמצע המאה ה-15 עולם הדפוס התפתח ללא היכר. כיום אפשר להדפיס אלפי עותקים ברמת דיוק ואיכות גבוהה ביותר בדקות ספורות. כיום ישנן

קרא עוד »

עצות לעיצוב האריזה הבאה שלכם

עיצוב אריזה הוא משימה לא קלה, ולעתים אף מאתגרת במיוחד. מצד אחד, רוב בעלי העסקים אינם מומחים במיתוג, בעיצוב או בגרפיקה. הם מומחים בייצור המוצר

קרא עוד »

מדבקות לבקבוקי יין

מדבקות לבקבוקי יין לחוויית המותג יין תופס מקום של כבוד בתרבות היהודית ובתרבות המערבית בכלל כבר אלפי שנים. בתנ"ך היין מוזכר כבר בימי המבול –

קרא עוד »
מבחר קופסאות בצורות וגוונים שונים - רולתג

הדפסה על קרטונים

קופסאות קרטון בעיצוב אישי הדפסה על קופסאות קרטון היא דרך זולה, מהירה ויעילה לעורר מודעות למותג שלכם, ובכלל לשווק ולמתג את עצמכם. אנו ב-ROLTAG מתאימים

קרא עוד »